8 Ocak 2009 Perşembe

Yorumlarla yaşıyorum



Sevgili blog,

Öncelikle yazı karakterlerinin arasında Calibri olmadığı için seni kınayarak başlamak istiyorum. Efendi ol kendini geliştir yoksa ilk blogdan böyle fırcayı yersin.

Ben yorum okumayı çok severim bilir misin blog? İçinde mesaj kaygısı olanları daha çok, ama en çok içinde "jenerik" kelimesi geçenleri... Bir yorumda "jeneriğin müziği" ibaresini gördüm ve kendimden geçtim.

"Jeneriğin müziği" deyince aklıma domates geldi blog. Ant dağlarının bağrından kopup da gelen sonra bizden olan o güzel sebzeler/meyveler.(1)O güzelim domatesler o kadar bizden olmuşlardır ki insanlar onları jenerik bulur artık... üzücüdür bu, kara biberin kaderini(2) domatesin paylaşması... Demek ki kader birliğinin olması için aslında türdeş olmaya bile gerek yok! Hayat böyle mucizelerle dolu süper bir şey işte blog..

Ben bugün bunu öğrendim??
- Avokado jenerik değildir.

Ben bugün bunu pekiştirdim:
-Domates jenerik bir şeydir.

Bugün bütün bunlardan ben bugün bunu çıkardım ?
-Avokadolar da bir gün jenerikleşecektir, tıpkı kara biber ve domates gibi...

Günün özlü sözü:
Avokado oldum dememeli, domates olabilirim aman ayağımı denk alayım demeli.
Sir Alex Fergusson




---------------------------------
(1) bu konuda doktrinde tartışma var - bu konu başka bir blogda incelenecektir

(2) bkz.kara biberin geçmişi ve baharat yolu, s.317, Osman Gerçel, 1998,Beta Yayınları, İstanbul

2 yorum:

  1. "jenerik" konseptine getirdiğiniz bu taptaze bakış açısına hayran kaldım pek sevgili yazar. avokado ve domatesin kavgasında karabiberi heba etmeniz hoşuma gitmese de, yeni karakterlerle bizi tanıştırmanız yüzlerde bir tebessüme vesile oldu.. hafifletici sebep.

    na-mesaj kaygılı bu yorumumla umarım gönlünüzün bir parçasını dahi olsun fethedebilmişimdir.

    karabiberin ona adındaki sıfatı kazandıran kirli geçmişinin baharat yolu ile kesişiyor olduğu gerçeğine APA formatında parmak basışınız ise ayrıca takdir edilecek bir konu gibi görünüyor.

    bu da sanırım bana saygılarımı sunmaktan başka çare bırakmıyor -kaldı ki epey jenerik bir konumdayım, domates gibi.-

    Sir Winston

    YanıtlaSil
  2. "for those who think themselves as domates, we salute you! god bless you!"

    Pope Jean-Paul the 2nd.

    YanıtlaSil